Diensten

Kom je ook?

Bezoek je een dienst in de Pelgrimvaderskerk, dan kun je een goed gevulde kerk verwachten, met mensen uit alle leeftijdsgroepen, waaronder veel jongvolwassenen en jonge gezinnen. We koesteren waar we vandaan komen en hechten aan – soms eeuwenoude – tradities en symboliek. Tegelijkertijd staan we midden in het leven van vandaag. De kerkdienst is voor iedereen te begrijpen, ook als je nieuw bent in de kerk. We houden van inhoudelijke diepgang: het bestuderen van de Bijbel en wat we daaruit leren, toepassen in ons eigen leven. In de diensten zingen we Psalmen en gezangen, maar ook liederen van nu, zoals van Sela en uit de liedbundel Opwekking.

Wat wij geloven

Het geloof maakt ons blij en dankbaar. We geloven dat Jezus uit liefde zijn leven voor ons gaf en dat hij uit de dood is opgewekt. We geloven dat God een toekomst van genezing, recht en vrede voor de wereld in petto heeft. We geloven altijd in een nieuw begin. Het is lastig om dat als enkeling te geloven; om zo ‘naïef’ te durven zijn. Daarom zijn we als gelovigen aan elkaar gegeven om elkaar daarin te helpen.